بچه آدم

همه از دست غیر ناله کنند / سعدی از دست خویشتن فریاد

بچه آدم

همه از دست غیر ناله کنند / سعدی از دست خویشتن فریاد

* این صفحه بعد از خواندن کتاب جدید، به روز رسانی می شود.

* کتابی که تازه خوانده شده در بالای بقیه کتاب ها اضافه می شود.

* این نظرات بر اساس سلیقه شخصیِ یک خواننده معمولی است.


8- "انسان خداگونه: تاریخ مختصر آینده" اثری از یووال نوح هراری - ترجمه زهرا عالی- نشر نو

می نویسم...  (1398/06/30)

 

7- "بودنبروک‌ها (زوال یک خاندان)" اثری از توماس مان - ترجمه علی اصغر حداد- نشر ماهی

می نویسم...  (1398/05/00)

 

6- "در باب حکمت زندگی" اثری از آرتور شوپنهاور - ترجمه محمد مبشری - نشر نیلوفر

می نویسم...  (1398/05/00)

 

5- "زیست شناسی در چند دقیقه" اثری از تام جکسن - ترجمه عطا کالیراد و ... - نشر شهر

پله پله مطالب رو جا می اندازه و میره جلو تا کل زیست شناسی با همه شاخ و برگاش رو معرفی کنه. مثل کتاب قبل باز هم عقیده دارم بعضی مفاهیم بنیادی رو برای من که از زیست شناسی سر در نمیارم خوب جا نمی اندازه اما برای این که بشه دنیای زیست شناسی رو اجمالا شناخت، منبع جمع و جور و خوبیه. با این که کتاب ترجمه هست و تالیف نیست اما یه کم گرونه. البته الان چی ارزونه؟ (1397/11/00)

 

4- "تکامل" اثری از برایان چارلز ورث و ... - ترجمه عبدالمجید مهدوی‌ - انتشارات بصیرت

به موضوع این کتاب خیلی علاقه مندم اما نتونستم از این کتاب استفاده کنم! اولش فکر می کردم از این کتابای علم به زبان ساده هست اما متاسفانه برای من که ریاضی خوندم بسیار سخت بود. با اینکه با اصطلاحات آناتومی و فیزیولوژی و بیوشیمی آشنایی دارم اما با چند بار خوندن فصل 3  (شواهد تکامل) که بنای بحث زیستی تکامل رو داشت میذاشت، نتونستم بقیه کتاب رو ادامه بدم چون متوجه نمی شدم. به نظرم ترجمش تحت اللفظی هست و سخت فهمه.  (1397/10/24)

 

3- "بازمانده روز" اثری از کازو ایشی گورو - ترجمه نجف دریابندری - نشر کارنامه

داستان سر راستی داشت. توقعم از این کتاب خیلی بالا بود، اما اون قدرها منو به خودش جذب نکرد. بعضی قسمت های تفکر و حرف های استیونز (راوی داستان) حالم رو بد می کرد! کیفیت چاپش برای همچین کتابی که یک بار می خواد خونده بشه زیادی خوبه که این مسئله باعث شده قیمت کتاب بالا بره. بهتره اگر خیلی مشتاقید بخونیدش از کتاب خونه امانت بگیرید، جای پولش برید دو تا رمان دیگه بخرید.  (1397/10/22)

 

2- "جنایت و مکافات" اثری از فئودور داستایوفسکی - ترجمه مهری آهی - انتشارات خوارزمی

این که یه نویسنده بیاد و کش مکش های درونی و لایه های فکر یک نفر رو این قدر عمیق واکاوی کنه و قصه رو جوری ساخت و پرداخت کنه عین دنیای واقعی باشه (نه شخصیت سیاه و نه شخصیت سفید) کمیابه. بر خلاف اغلب رمان های جدید که پیامشون رو توی یه سری جملات گل درشت میگنجونن لای قصه، داستایوفسکی پیام داستانش رو زندگی کرده، تجربه کرده، شده جزء وجودش و بعد اومده زندگیش رو داستان کرده! بدون جملات پر طمطراق! این کتاب رو دو بار پشت سر هم خوندم و باز احساس میکنم جا داره یه بار دیگه بخونمش! چقدر قصه رو خوب تموم کرد. بی خود نیست داستایوفسکی یکی از پیامبران دنیای نویسنده گیه. از مکالمات بین رودیا و سوفیا خیلی خوشم اومد. سویدریگایلف هم خیلی عجیب بود! به نظرم به خاطر خلق شخصیت پارفیری باید دکترا افتخاری روانشناسی رو به داستایوفسکی می دادن! (1397/09/24)

 

1- "مغز" اثری از مایکل اوشی - ترجمه یاسر مالی - انتشارات افق

کتابی برای عموم و غیر تخصصی اما کاملا علمی. برای کسانی که آشنایی با آناتومی و فیزیولوژی ندارند (حداقل به اندازه زیست بچه های تجربی) یک مقدار خواندن این کتاب سخت است اما به کمک ویکی پدیا و عکس های خفنی که توی نت ریخته، می شود رفت سراغ شناخت مغز و رسید به قسمت های جذاب کتاب یعنی احساس، ادراک، بینایی و از همه جذاب تر: حافظه. آخرش هم می رسد به اینکه برای شناخت مغز کجای کاریم و چه کارهایی در حال انجام است. (1397/05/19)