بچه آدم

همه از دست غیر ناله کنند / سعدی از دست خویشتن فریاد

بچه آدم

همه از دست غیر ناله کنند / سعدی از دست خویشتن فریاد

۱۱ مهر ۹۷ ، ۱۶:۳۱

مسئولم

"تیغ یا ماشین؟" از لنی (اینجا) رو خوندم و یاد خاطره ای افتادم...

سال آخر دبیرستان بودم. بعد از مدرسه طبق معمول داشتم پیاده بر می گشتم خونه. توی مسیر یه گروه دختر دبیرستانی 20-30 متر جلوتر از من راه می رفتن. یادمه کوچه ای که توش بودم دو طرفش پیاده رو یک متری داشت و وسطش دوتا ماشین کنار هم می تونست رد بشه.

بین من و دوشیزگان یه عده پسر بودن که حواسم نبود دنبال دخترها بودن یا اتفاقی در مسیر قرار گرفته بودن. خلاصه یکی از خانم ها اومد از روی پل جلو یکی از خونه ها رد بشه که پاش لغزید و بین میله های پل آهنی روی جوب گیر کرد. دوستاش ول کردن رفتن!!! واقعن درک نمی کنم چرا! چند تا پسری که جلو من بودن دور دختره حلقه زدن و یکی بهش می گفت دستت رو بده به من عزیزم، یکی متلک می انداخت، یکی می خندید. دخترک بینوا رو سوژه کرده بودن. دختر بیچاره هم که تقلا می کرد پاش رو از لای میله ها بیرون بکشه اشک توی چشماش جمع شده بود و مدام دوستاش (!) رو نگاه می کرد.

من قفل کرده بودم. می خواستم سر دوستاش که هی برمی گشتن و پشت سرشون رو نگاه می کردن داد بزنم که نامردا دوستتون رو ول نکنید. می خواستم برم جلو و بزنم توی گوش عوضی هایی که دور دختره حلقه زده بودن اما هیچ کاری نکردم... بعدش توی ذهنم بارها خودم رو مواخذه کردم که باید جلو می رفتم! فوقش این بود که کتک می خوردم.

بارها موقعیت های از این دست که یه ارزش زیر پا گذاشته شده و من سکوت کردم برام پیش اومده. از ریختن زباله از پنجره ماشین گرفته تا مردم آزاری، حق بقیه رو ضایع کردن و ... به نظرم یکی از دلیل هاش اینه که از بچگی سبک زندگی "سرت تو لاک خودت باشه"رو در وجودمون نهادینه کردن. شاید ترس. شاید عدم اعتماد به نفس. شاید... نمی دونم!

۹۷/۰۷/۱۱
بچه آدم

نظرات  (۲)

دنیا جوری شده که این "سرت تو لاک خودت باشه"تبدیل به ارزش شده...

متاسفانه خاطرات از این دست زیاد دارم ولی الان ( با اینکه شاید دیر باشه) دارم خودم به خودم یاد میدم که بعضی جاها نباید سکوت کرد
۱۷ مهر ۹۷ ، ۰۷:۴۵ آسـوکـآ آآ
واقعا این جور اتفاقات تصمیم گیریه آنی میخواد، و بعدش سرزنش کردن خودتون فقط به روان خودتون آسیب میزنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی