بچه آدم

همه از دست غیر ناله کنند / سعدی از دست خویشتن فریاد

بچه آدم

همه از دست غیر ناله کنند / سعدی از دست خویشتن فریاد

در پست قبلی درباره مشکل نرم افزاری که دچارش شده بودم قُر قُر کرده بودم (+). خُب این خیلی آزار دهنده هست که حدود دوازده روز لپ تاپت درگیر نصب کردن و پاک کردن و انتقال فایل و انواع و اقسام error ها باشه! اونم در حالی که کلی بهش نیاز داری و باید تا یه ماه دیگه چهار تا پروژه تحویل بدی...

یک ساعت پیش وقتی همه چیز درست شد و احساس کردم که آخیش، ویندوز اجازه پارتیشن بندی نداد و آخیشم کوفتم شد. همین الان هم نگرانم که یهو با یه error جدید روبرو بشم...

به عنوان آماتوری که در این مدت 4 بار ویندوز عوض کرده (1 بار ویندوز 7 نصب کردم و 3 بار 3 نسخه مختلف ویندوز 10) و حدود 6-7 بار نسخه های مختلف نرم افزار آباکوس را نصب کردم (به غیر دفعاتی که نصب کامل نمی شد!) به یه سری تجربیاتی رسیدم که براشون هزینه زمانی زیادی دادم. احتمالا کلی هم به لپ تاپم آسیب وارد شده... القصه:

1- هر error ای راه حلی داره. اولین خطایی که من باهاش مواجه شدم و باعث شد ویندوز اولم رو از دست بدم در عرض 10 دقیقه قابل حل بود. اون خطا رو دو روز پیش دوباره باهاش مواجه شدم و تونستم حلش کنم. باید بفهمی error چی می گه و بعدش حلش کنی. بعضی خطاها اینقدر راحت حل می شن که آدم باورش نمی شه. مثل خطایی که دو ساعت پیش یکی از همکارام برام رفعش کرد.

2- صبر صبر صبر صبر حوصله زیاد و بازم صبر. کامپیوتر 0 و 1 هست و زبون ما رو نمی فهمه! بر خودتون مسلط باشید و برید جلو. چند روز پیش این قدر اعصابم خورد بود که سر یه error هزار تا صلوات نذر کردم! بعدش گفتم احمق جان نرم افزار مشکل داره! صلوات که مشکل لایسنس حل نمیکنه!

3- پناه بر خدا از شر غرور و من بلدم ها! از متخصص کمک بخواید. ایمیل بزنید به اهل فن کما اینکه ایمیل زدم و راه حل گرفتم. با همه راه و روش هایی که توی نت هست (خصوصا سایت های فارسی) نمی شه error ها رو رفع کرد. بعضی از راه حل ها کار رو خراب تر می کنه.

4- عجله نکنید! راه حل کم هزینه رو انتخاب کنید و سریع ویندوز عوض نکنید. ویندوز رو وقتی عوض کنید که دیگه کار نمی کنه! خصوصا جابجا شدن از 7 به 10 و بالعکس که نیاز به فرمت کل هارد داره فرآیند رو اعصابی هست! (بیرون حدود 100 تومن می گیرن برای این کار. اگه بچه مایه دارید و اطلاعات شخصی روی لپ تاپ ندارید، بدید یه جای مطمئن تا بدون فرمت هارد براتون ویندوز 7 رو 10 کنن.)


نکات تکنیکی:

1- حتمن و حتمن برای نصب ویندوز و حتمن تر برای نصب نرم افزارهای مهندسی از DVD های دارای پشتیبانی استفاده کنید (مثل شرکت گردو). فایل های دانلودی ریسک شون بالاست و بعضن باگ دارن. یه جایی باگه سر در میاره که انتظارش رو نداری!

2- به نظرم ویندوز 7 و 10 از لحاظ کاربردی فرقی ندارن. ویندوز 10 گرافیکی تر و user friendly تر هست اما بازم می گم به نظرم تا لازم نشده ویندوز عوض نکنید. اینم اضافه کنم ویندوز 10 خیلی بیشتر به اینترنت وابسته هست و سالی یک بار باید آپدیت بشه (در عوض دیگه نیاز به عوض کردن به خاطر افت سرعت نداره.)

3- نصب ویندوز و درایورها و پارتیشن یندی ویندوز 10 راحت تر از ویندوز 7 هست. DVD ای که برای ویندوز 10 می خرید آخرین آپدیتش باشه وگرنه مجبور می شید کلی حجم نت برای آپدیتش هزینه کنید.

نظرات  (۱)

نکات خوبی رو اشاره کردی...
آباکوس به نظرم یکی از سخت ترین نصب های ممکن رو بین نرم افزارهای مهندسی داره... البته اون فایل نصبی که من داشتم یه راهنمای خیلی خوب داشت که راحت نصبش کردم ولی آخر کار هرجور حساب کردم به این نتیجه رسیدم که بدون راهنما خیلی سخت میشه نصبش...

من که واسه برنامه نویسی و وب گردیم مهاجرت کردم به لینوکس و راضیم ... دیگه از این کرک کردن و اینا تا حد زیادی راحت شدم ... ولی خب داشتن یه ویندوز کنار لینوکس ضروریه به نظرم.
پاسخ:
یکی از دوستام به خاطر حقوق کپی رایت رفته لینوکس و اونم راضیه... ولی من خیلی به ویندوز وابسته شدم و اینقدر قدرت انعطاف ندارم بیام لینوکس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی